Jak zmniejszyć koszty HR dzięki eTeczce pracownika?

Autor: admin

Opublikowano: 2023-03-27

Elektroniczna teczka pracownika to system elektroniczny służący do przechowywania i zarządzania dokumentacją pracowniczą, taką jak CV, umowy o pracę, świadectwa pracy i szkoleń, oceny pracownicze, wnioski pracownicze itp. Elektroniczna teczka pracownika w Polsce jest równoważna dokumentacji papierowej i może być prowadzona i przechowywana od 1 stycznia 2019 roku. Jest to narzędzie, które pozwala na zwiększenie efektywności procesów HR oraz zminimalizowanie kosztów związanych z zarządzaniem pracownikami.

 

Jak elektroniczna teczka pracownika może pomóc zminimalizować koszty HR

 

  1. Zmniejszenie kosztów papieru i druku – z elektroniczną teczką pracownika nie ma potrzeby drukowania i przechowywania dokumentów w formie papierowej, co prowadzi do oszczędności kosztów związanych z zakupem papieru, tuszu oraz kosztów drukowania.
  2. Redukcja kosztów magazynowania dokumentów – elektroniczna teczka pracownika pozwala na przechowywanie wszystkich dokumentów w jednym miejscu, co znacznie ułatwia ich zarządzanie i przeszukiwanie, jednocześnie zmniejszając koszty związane z magazynowaniem i utrzymaniem przestrzeni biurowej. Oprócz kosztów związanych z samym magazynowaniem dokumentów, takie jak koszty wynajmu lub utrzymania pomieszczeń, redukowany jest koszty regałów i szafek na dokumenty, koszty ochrony i przewożenia dokumentów do archiwum i pozyskiwania ich ad-hoc z archiwum.
  3. Automatyzacja procesów HR – elektroniczna teczka pracownika pozwala na automatyzację wielu procesów HR, takich jak rekrutacja, szkolenia i oceny pracowników. Umożliwia też pracownikom wypełnianie dokumentów online w spójny sposób zgodnie z procesami HR, co eliminuje potrzebę ręcznego wypełniania papierów i pozwala zaoszczędzić czas.
  4. Poprawa efektywności – elektroniczna teczka pracownika umożliwia szybszy i łatwiejszy dostęp do dokumentów pracowniczych w przypadku obsługi bieżących zapytań pracowniczych. Może to przyspieszyć procesy HR, poprawić efektywność pracy działu i zwiększyć zadowolenie samych zainteresowanych informacjami pracowników, głównie dzięki zdecydowanie szybszej obsłudze składanych wniosków.
  5. Zwiększenie bezpieczeństwa danych – elektroniczna teczka pracownika pozwala na przechowywanie danych w sposób bezpieczny i ściśle kontrolowany, dzięki czemu minimalizowane są ryzyka utraty dokumentów lub dostępu do nich przez nieupoważnione osoby. Dobra eTeczka zapewnia kontrolę i rejestrowanie dostępu, szyfrowanie danych, a także ich bezpieczną archiwizację. Wszystko to sprawia, iż spełnienie wymogów RODO i Bezpieczeństwa staje się bardzo proste.

Elektroniczna teczka pracownika pozwala zatem na optymalizację procesów kadrowych, skrócenie czasu pracy na dokumentach, zaoszczędzenie przestrzeni archiwalnej, ujednolicenie procesów HR i zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych. Idealna eTeczka posiada też sporą dozę sztucznej inteligencji. Pozwala jej to w sposób automatyczny i na dużych zbiorach dokumentów – sięgać tam, gdzie wzrok nie sięga i szukać wśród tysięcy dokumentów tak szybko, jak człowiek w segregatorze nie znajdzie. Warto rozważyć taką bezcenną pomoc w czasach wymagających od nas samych coraz więcej.

 

Testuj za darmo przez 14 dni

Najnowsze artykuły

Dlaczego warto polubić OCR w kadrach?

Dlaczego warto polubić OCR w kadrach?

OCR to skrót od angielskiego terminu "Optical Character Recognition", czyli optyczne rozpoznawanie znaków. W działach HR i Kadr może okazać się niezwykle przydatne. Pozwala ono na automatyzację procesów związanych z zarządzaniem dokumentami pracowniczymi, takimi jak:...